skip to Main Content

De kunst van ICT-beheer

ICT-beheerHet gaat weer wat beter met de economie. Bedrijven hebben het afgelopen kwartaal 7% meer geïnvesteerd en dat was te verwachten. Een ondernemer wil tenslotte groeien, en dan kun je niet jaar na jaar je adem inhouden. Op een dag moet je investeren. Het consumentenvertrouwen groeit en de internationale markten trekken aan. Daardoor heeft het Nederlandse bedrijfsleven fiducie in de toekomst. We hebben er weer zin in! Dit enthousiasme zien wij terug in een toenemend aantal aanvragen voor ICT-beheer.

Veel MKB’ers weten ons te vinden en de afgelopen paar maanden hebben we gesprekken gehad met veel interessante regionale bedrijven. Deze hadden twee opvallende overeenkomsten: men heeft een enorm geloof in innovatief ICT-beheer en men heeft schoon genoeg van bedrijfsprocessen die stagneren door haperende ICT. Deze schijnbare tegenstelling is minder gek dan je denkt.
 
Bij veel ondernemingen betekende ICT-managment het in de loop der tijd stapsgewijs inkopen van printers, laptops, servers en telefoniecentrales. Deze zijn vaak met een houtje-touwtjesoplossing aan elkaar geknoopt. Dat kan best lang goed gaan, maar na een aantal jaren zijn bijvoorbeeld de besturingssystemen verouderd. Dan praat de nieuwe laptop niet meer met de oude printer en werkt de administratiesoftware alleen nog maar op de pc van de secretaresse. Frustratie alom. Tegelijkertijd horen deze bedrijven regelmatig juichende succesverhalen van leveranciers die hun ICT-beheer met ‘één allround device supermakkelijk op orde hebben en veilig op afstand regelen. Bovendien is het allemaal bijna gratis en via de cloud toegankelijk’.
 
Dat soort kreten maakt de verwarring natuurlijk compleet. Want één allround device maakt nog geen lente, laat staan dat het ICT-beheer stabiel maakt. Daarom vinden wij het belangrijk vooraf goed met de nieuwe klant te praten. We willen allereerst nauwgezet in kaart brengen wat voor oplossing iemand wil én waarom en wat zij ervan verwachten. Dan blijkt vaak dat het meest innovatieve ICT-beheer heel mooi is in theorie, maar niet geschikt is voor elke praktijk. Een bakker hoeft geen uitgebreid online HR-systeem, een vissersbedrijf heeft niets aan Voice-over-IP, maar een hotel heeft wel baat bij een snel boekingssysteem dat gekoppeld is aan een CRM-oplossing in de cloud.
 
In onze visie draait het succes van ICT-beheer niet om nieuwste hard- en software, maar om de totale oplossing die nauwkeurig aansluit op de business van onze klant. Wij zijn een betrouwbare dienstverlener die een solide computernetwerk opzet én onderhoudt. Daarom gebruiken we bewezen producten van leveranciers die op hun beurt goede klantenservice leveren. Daarom sluiten we heldere servicecontracten af. Maar boven alles: daarom luisteren we naar onze klant en onderhouden we het contact. Zo weten we wat onze klanten beweegt. Bovendien staan we klaar als er geïnvesteerd wordt in goed ICT-beheer dat de klant echt verder helpt. Bijvoorbeeld bij bedrijfsgroei.

Back To Top